۵۰سال مبارزه

وبلاگی به یاد آزاده و جانباز سرافراز شهید حاج حسن حسین زاده موحد

وبلاگی به یاد آزاده و جانباز سرافراز شهید حاج حسن حسین زاده موحد

۵۰سال مبارزه

حاج حسن حسین زاده موحد پیشکسوت جهاد و مبارزه انقلاب اسلامی و جانباز سرافراز و آزاده دوران دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

مرحوم حسین زاده موحد مبارزه سیاسی خود را از دوران نوجوانی علیه رژیم منحوس پهلوی آغاز کرد و 9 سال در زندان های رژیم طاغوت زیر شکنجه و بازداشت بود.

این مبارز در دوران زندان به تحصیل علوم دینی از محضر آیت الله طالقانی و آیت الله ربانی شیرازی شهید حقانی و شهید سعیدی پرداخت. این مرد مجاهد در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد شد و نقش فعالی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایفاء کرد.

مرحوم حسین زاده موحد با شروع جنگ تحمیلی در جبهه های دفاع مقدس حضور یافت و در عملیات کربلاء 5 به شدت مجروح و به اسارت رژیم بعث عراق درآمد ودر سال 1369 به همراه سایر آزادگان با بدنی مجروح و رنجور به میهن اسلامی بازگشت.

وی که در راستای اهداف مقدس اسلام عزیز به فعالیت های فرهنگی اشتغال داشت در سحر آخرین روز سال 1394 در سن 63 سالگی به لقاءالله پیوست.

http://bayanbox.ir/view/3025507765383564553/HajHasan-Book.jpg


پنجاه و هشتمین کتاب از مجموعۀ «یاران امام به روایت اسناد ساواک» با عنوان «شهید حاج حسن حسین‎زاده موحد» توسط مرکز بررسی اسناد تاریخی منتشر شد. 

این مجموعۀ ۵۳۰ صفحه‎ای تنها بخشی از اسناد به دست آمده دربارۀ دوران مبارزات مرحوم حاج حسن حسین زاده است و گویا اسناد بایگانی اصلی ساواک در مورد این مرد مبارز مفقود شده است؛ چه اینکه در ابتدای کتاب پس از بخش مربوط به «پیام رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‎ای»، دربخش «سخن ناشر» می‎خوانیم: «آنچه در این مجموعه گردآوری شده، اسناد باقی‎مانده در بایگانی دادستانی نیروهای مسلح شاهنشاهی است. متأسفانه اسناد مبارزاتی این مرد موحد در بایگانی ساواک موجود نبود تا بتوان ابعاد مختلف وجودی او را در این دوران به تصویر کشید...»

پس از «سخن ناشر» بخش بعدی کتاب (از صفحۀ یارده تا چهل) مشتمل بر زندگینامۀ دقیق و مستند حاج حسن حسین زاده است که بیشتر با تمرکز بر حیات مبارزاتی او بر ضد رژیم پهلوی و نمایانگر  زندگی این ایثارگر تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است. هرچند دیگر ادوار زندگی و مبارزۀ ایشان در این زندگینامه به اختصار آمده است اما بخش مربوط و مرتبط با موضوع کتاب، از لحاظ استناد و جامعیت قابل توجه است .

پس از «سخن ناشر» و «زندگینامه» بخش اصلی کتاب با عنوان «اسناد» آغاز می‎شود که حجم اصلی کتاب (حدود چهارصد و یازده صفحه) را به خود اختصاص داده است.

پنجاه و هشتمین کتاب  مجموعۀ «یاران امام به روایت اسناد ساواک» ویژۀ مرحوم حاج حسن حسین‎زاده موحد، بهار ۱۳۹۵ در هزار نسخه ۵۳۰ منتشر شده است و به زودی به بازار نشر می‎آید